Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
Starten doe
je zo!
         

Een digitale rode loper voor jouw winkel

Erik Dijkman
04 augustus 2016

Op MediaBookers bieden we adverteren in alle vormen van media aan. Zie het als een winkel. Die mediawinkel breiden we stap voor stap uit. Zo kun je sinds kort adverteren rondom voetbalwedstrijden, bijvoorbeeld. En nu hebben we weer een nieuw schap in de winkel: SEO en SEA voor jouw site, plus Local Presence. Dat klinkt technisch – en dat is het ook – maar het werkt als een digitale rode loper naar jouw winkel.

Als je een pakket SEO of SEA via MediaBookers afneemt bij onze partner Indenty, wordt jouw site nóg beter geïndexeerd op Google, en kun je op Google adverteren op de woorden waarop jij – alleen binnen jouw verzorgingsgebied – gevonden wilt worden. Klinkt logisch toch? De wereld van techniek is soms ondoorzichtig, daarom is het fijn dat de juiste kennis wordt gebruikt om jouw product of dienst beter op de radar te krijgen.

SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: op een natuurlijke manier goed gevonden worden op Google. Stel, je verkoopt verf online en wilt zo hoog mogelijk in de lijstjes komen van mensen die zoeken op verf. Je kunt 10 zoekwoorden opgeven, zoals verfkwast, houtverf of parketlak. Jij mag het verzinnen! Vervolgens gaat onze partner Indenty jou zo hoog mogelijk, het liefst natuurlijk op nummer één, proberen te krijgen. Blijvend, voor een jaar.

Benieuwd? Kijk hier hoe dat werkt. De belangrijkste onderdelen van de website worden dusdanig geanalyseerd en verbeterd dat een goede indexatie door zoekmachines mogelijk is. De eerste drie maanden wordt een analyse gemaakt met een plan van aanpak. We houden alles nauwlettend in de gaten en je ontvangt regelmatig een rapportage. Je neemt dit pakket af voor een periode van twaalf maanden.

SEA

Het verschil tussen SEO en SEA, Search Engine Advertising, zit hem in het woord advertising. Stel dat jij met jouw verfproducten voor jouw regio op bepaalde zoekwoorden direct zichtbaar, op de hoogst mogelijke plek, wilt zijn. Of dat nu jouw woonplaats, provincie of het complete land is. Zoekwoorden als grondverf, plamuur, lak, beits of muurverf. Jij kunt hier op inspelen door SEA ‘aan te zetten’. Hier zie je hoe dat werkt.

Local Presence

Voor het lokale aspect is fysieke aanwezigheid niet meer voldoende. Ook digitaal moet je optimaal zichtbaar zijn in jouw verzorgingsgebied. Daarom hebben we naast SEO en SEA nu ook Local Presence in ons assortiment. Wij schrijven geoptimaliseerde webteksten. Zo komen mensen al googelend eerder op jouw site uit, en krijgen ze de juiste inhoud te lezen, met een grotere kans op een match. Jouw website wordt aangemeld bij websites die bijdragen aan je lokale vindbaarheid. En wij zorgen ervoor dat jouw bedrijfspagina op Google up-to-date is met telefoonnummer en adresvermelding.

Deze drie heel specifieke werelden hebben wij sinds kort aan onze inboedel toegevoegd. Omdat wij vinden dat jij op één platform jouw doelstellingen moet kunnen bereiken, met de tools die nu op de markt zijn. Maar ook omdat wij een partner willen zijn, die jou helpt jouw bedrijfsdoelstellingen te halen. Wij staan met een team van specialisten klaar om jou als bedrijf, ondernemer, marketeer of  zzp’er verder te helpen.

Erik Dijkman

Erik heeft ruime ervaring in de dynamische wereld die media heet en heeft een achtergrond bij Ajax, Sanoma, Abovo Media en MediaBookers. Erik is een bouwer: van een campagne tot compleet marketingplan. Van display-advertising, social media acties tot offline adverteren. Met één missie: bedrijven op een succesvolle manier in contact laten komen met haar doelgroep.

Erik heeft een bovengemiddelde passie voor innovatie, sport, marketing en communicatie wat samenkomt in artikelen die hij regelmatig schrijft voor MediaBookers: hét platform als je wil gaan adverteren of wil sparren over de juiste media-inzet

Blog

In 2019 tot € 28.047 geen inkomstenbelasting als ondernemer


Wat kan je als (startende) ondernemer leren van Ajax?


Lees meer

Nieuws

Helft van de ondernemers is lid van vereniging

Ongeveer de helft van de Nederlandse ondernemers is lid van een vereniging. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de Kamer van Koophandel. Mkb'ers (62%) zijn overigens vaker lid van een vereniging dan zzp'ers (43%).

KvK: merendeel zzp'ers en mbk'ers verwacht groeiende omzet

Het grootste gedeelte van de zzp'ers en mkb'ers verwacht in de aankomende jaren een groei in omzet. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Groeiambities en -belemmeringen van zzp en klein-mkb’ van de Kamer van Koophandel dat vandaag verschijnt.

Lees meer